Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2009. február 28., szombat

Bizalom a fogorvos és a páciens között

Ma nem voltam bent a rendelőben, így nem találkoztam egy fogászati pácienssel sem. Lélekben azonban mégis velük voltam, mivel továbbképzésen vettem részt pszichológiai témában.

Úgy gondolom egyik pácienssel sem szabad kezelést elkezdeni, amíg nincs meg a megfelelő bizalmi viszony.
Ez nem csak a fogászatban van így, hanem minden más orvosi területen is. Ennek a kialakítása kellene, hogy a legfontosabb legyen, addig el sem szabadna kezdeni az érdemi munkát - persze a sürgős esetektől eltekintve. A bizalmi viszony kiépítése - legyen az esztétikai fogászati beavatkozás, fogpótlás vagy egyéb foggyógyászati beavatkozás - szerintem az orvos oldaláról a nyitott, őszinte, kommunikációval indul - természetesen megfelelő tudás alappal. A páciens részéről viszont szükség van arra, hogy ne akarjon minden felelősséget az orvosra hárítani. A páciens ugyanakkora szerepet játszik a gyógyulásban, mint az orvos. Fontos, hogy ezzel mindketten tisztában legyenek és így korrekt, felnőtt módon tudjanak döntéseket hozni - szeződni egymással a gyógyításra és a gyógyulásra - melynek érdekében mindkét fél minden tőle telhetőt megtesz a legjobb tudása és ereje és képességei szerint.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése