Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2009. március 5., csütörtök

Fémallergia - milyen anyag jöhet szóba?

"Fémallergiám van: nikkel, kobalt, réz és palládium-kloridra. A fogászom az aranyból készült hidat javasolja, de én olvastam a cirkónium-oxidos megoldásról is. A fogászom azt mondta, ez utóbbi nem olyan tartós, a porcelán lepereg a vázról. Igaz ez?"

A fémallergia esetén valóban az aranyötvözet, vagy a cirkonium váz a legalkalmasabb. A fogpótlás elkészítése előtt pontos allergológiai vizsgálat kell, hiszen a fogtechnikussal konzultálni szükséges, hogy pontosan melyik aranyötvözetet alkalmazhatja. Több gyártó, széles variációs lehetőséggel ajánl különféle aranyötvözeteket, különböző felhasználásra. Nem mindegy, hogy melyik ötvözetet választjuk, hiszen az arany csak az egyik összetevő, de az ötvözet számos egyéb nyomelemet is tartalmaz, melyre a páciens allergiás lehet. Így a fogtechnikusnak a felhasznált aranyötvözet összetevőiről bizonyítványt kell adnia.
Amennyiben csak szóló koronák készülnek, azaz nincs szükség foghiány áthidalására, kiváló megoldás a 98 % arany tartalmú galvanizációs eljárással készített galván aranykerámia korona. Ennél a típusnál még nem tapasztaltunk allergiás reakciót és a legszebben kivitelezhető esztétikus koronatípus.
A cirkonium-oxid váz lényegében egy a porcelánhoz hasonló anyag, tehát nem fém természetű, de erőssége ahhoz hasonló. Allergiáról még nem tudunk. Ez a technika folyamatosan fejlődik, egyre szebb és biztonságosabb megoldásokat kínálnak a gyártók. A vázról a porcelán lepergéséről még nem hallottunk, nálunk nem fordult elő. Kitűnő esztétikai értékeket mutat, nincs sötét fémváz, melyet a fogtechnikusnak el kell rejtenie a porcelán leplezéskor, ez a váz ugyanis fogszínű.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése