Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2009. szeptember 16., szerda

Fogínysorvadás és fogelvesztés után

"Elöször is beszeretnék mutatkozni , 47 éves vagyok van két gyönyörü nagy lányom és egy jó férjem( ez nagyon fontos).Az internet oldalát olvasva sok kérdés fel merült bennem. Sajnos 10 évvel ezelött megállapitották hogy foginy sorvadásom van, meg is csinálták a paradentosa beavatkozást rá 4 vagy 5 éve a második paradontose beavatkozást, minden évben a fogköveket is fél évente leszedettem , ennek ellenére most az orvosom azt mondta hogy a felsö fogsoromat teljesen el kell távolitani és protézist kell csinálni az also fogsorra azt mondta ,hogy maximum 4-5 fogat tud megmenteni és ott is protézist kell csinálni. Nagyon elkeseredtem mert én ugy gondolom a protézishez még elég fiatal vagyok. Nagyon szeretném ha tanácsot tudna adni a problémámra vagy valamilyen megoldást javasolna."

Nagyon sajnálom, ami Önnel történik, hiszen 47 évesen Ön még valóban nagyon fiatal. A leírásból arra következtetek, hogy immunológiai probléma lehet a háttérben, mikor ilyen gondos ápolás és többszöri próbálkozás mellett mégis rendíthetetlenül halad előre a fogágypusztulási folyamat. Nekünk is van ilyen páciensünk, sőt még Önnél fiatalabb is, akinél a fogak mozgathatósága eléri azt a szintet, mikor a foghúzás és a kivehető fogpótlás már elkerülhetetlenné válik (a legfiatalabb ilyen páciens most 35 éves). A lézeres kezeléssel és a rendszeres, alapos rendelői és otthoni fogtisztításokkal illetve az Ön által is említett parodontológiai műtétekkel (fogínytasak kitisztítása kürettázzsal zárt vagy nyitott technikával) sok esetben éveket lehet nyerni, de egy bizonyos mozgathatóság esetén ezek már nem segítenek, mert ilyenkor a fogak már szinte nem is a csontos fogágyban, hanem egy kötőszövetes ágyban ülnek.
Amennyiben a fogeltávolítás után marad megfelelő mennyiségű csont, meg lehet próbálni implantátumokat behelyezni, melyekkel a kivehető fogpótlás stabilitása fokozható, egyes esetekben elkerülhető, hogy a fogpótlás a szájpadlást beborítsa (a szájpadlás beborítása ugyanis a stabilitás fokozásához kell), ez kényelmi szempontból lehet fontos. Nagyon ritkán marad elegendő csont fix fogpótlás készítéséhez is. Elérhetőek már az úgynevezett mini implantátumok, melyek behelyezéséhez kevesebb csontmennyiség is elegendő. Sajnos ezek sem használhatóak minden esetben, de kiegészítik a hagyományos implantátumokkal kezelhető esetek számát, így megint éveket lehet nyerni, hiszen nagyon nem mindegy, hogy a kivehető fogpótlás stabil, vagy kapaszkodó hiányában össze vissza csúszkál a szájban evéskor, beszédkor.

A fogágybetegsége kezelésének ügyében próbálja meg esetleg a Semmelweis Egyetem Parodontológiai Klinikáját (Budapest, IX. kerület, Mária u.l 52. 2. emelet), ők képzettebbek ebben a témakörben, speciálisan a fogászat ezen területével foglalkoznak.

Gyógyulást és jó egészséget kívánok Önnek (elkeseredés helyett pedig sok örömet a családjában, gyermekeiben és jó férjében, akik segítséget és támaszt jelenthetenek Önnek a nehezebb dolgok megoldásához vagy elfogadásához).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése