Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2009. szeptember 30., szerda

Fogínygyulladás, foghúzás

"Ma estére olyan erõs fájdalmaim lettek, hogy alig lehet elviselni. Ok: fogínygyulladás. /Persze van ínysorvadásom is/59 éves nõ vagyok 10 saját foggal fent és 6-tal alul. A fentieket lecsiszolták és így ez már protézis. Az alsókból 4 saját látható és kettõn van korona. Lényegében majdnem teljes protézisem van. Ma reggelre a jobb felsõ részen begyulladt az ínyem, estére rosszabb lett. Csak C vitamint kezdtem szedni /500mg 2x/. Enni már nem tudok. Mivel tehetném elviselhetõbbé a napokat? Nem tudok most szakorvoshoz menni, mert elmaradtam a TB járulék befizetéssel, így receptet nem tudok kiváltani. Megköszönöm, ha van valami ötlete házipatika szinten."

Hát sajnos házipatika ügyben nem sok mindent tudok. Valahogy csak el kellene menni a fogorvoshoz, talán találnak megoldást, hogy TAJ nélkül hogyan tud segíteni. Ha ilyen komoly fájdalmai vannak, az foghúzás gyanús esetnek tűnik és ilyen mélyre szerintem nem hatnak a fertőtlenítő szájöblögetők sem. Próbálja meg addig is finoman maszírozni a gyulladt részt, fogkefével. Nem baj ha vérzik, az a gyulladástól van. Ha viszont egy tasak van a fog mellett ami feszít, gennyes, a masszírozásra ez a fájdalom enyhülhet.
Van egy fantasztikus gyógynövényes könyv: Maria Treben: „Egészség Isten patikájából” a címe. Ebben a könyvben rendkívül jól összeszedve találhatóak az egyes gyógynövények jótékony hatásai. A fogínygyulladás, laza fog, vérző fogíny esetén például a zsálya főzetet ajánlja öblögetésre, illetve a főzetbe vatta mártogatásával ecsetelésre. Én még nem alkalmaztam ilyet és ezt az egyetemen sem tanítják, így nem tudok róla véleményt mondani. Más ügyekben, például hólyaghurut esetén magamnál alkalmaztam a könyvben leírtakat és az segített, ezért merem ajánlani.
Ha lehet azért próbáljon meg fogorvoshoz fordulni, mert ha a gondot okozó fogat el kell távolítani, akkor az nem fog menni magától. Ha fogpótlás is van rajta, esetleg a gondot okozó fog össze van fogva más fogakkal, akkor pedig még kevésbé fog a dolog magától megoldódni.

"Szeretném megköszönni a figyelmes, alapos választ, melyet a napokban kaptam Öntől.
Lenyűgöz, hogy így ismeretlenül is ilyen gondosan körül járta a problémámat, mely végül a kapott tanácsnak megfelelően megoldódott."


Nagyon jólesik visszajelzése, örülök, ha segítettem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése