Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2009. október 24., szombat

Fogászati érzéstelenítés esetleges mellékhatása

"Szeptember elején felül a bal utolsó fogat a fogorvos kihúzta, mert mozgott, és mondta hogy előbb utóbb ezzel probléma lenne. A húzás minden gond nélkül lezajlott, utána sem voltak panaszaim, leszámítva, az egy két napig tartó enyhe fájdalmat a seb helyén. Azonban, a húzás óta egy érdekes dolog tűnt fel, nem csak nekem, hanem a környezetemnek is. mikor mosolygok, a húzott fog oldalán a mosolyom nem olyan széles mint a másik oldalon, olyan mintha ferde lenne a mosolyom. Semmi egyéb, arcbénulásra, agyvérzésre utaló tünetem nem jelentkezett. Nem zsibbadok, ugyanugy látok mindkét szememmel, és alaphelyzetben sem lóg lefelé az arcom egyik oldala. Csak a mosolygásnál észlelhető a torzulás."

Én nem gondolnék arcbénulásra vagy agyi problémára. Olyan előfordul, hogy mikor érzéstelenítő injekciót adunk, a tű hegye a mélyben súrolhat ideget – ez elég gyakori, szerencsére hamar regenerálódik. Az is gyakran előfordul, hogy a tű ideghez nem ér ugyan, de keletkezik egy kis véraláfutás a szövetek között, mely nyomhat ideget, izmot egyaránt. Egy ilyen vérgöb elég lassan szívódik fel, több napba, akár hétbe is telik. Ilyen esetben szájnyitási korlátozottság is előfordul.
Talán lehet még kapcsolatban a harapással, de ennek komolyabb észlelhető egyéb tünetei is lennének, mint például fájdalom az állkapocsizületben.

Szerintem a legalapvetőbb, hogy biztonságban érezze magát, így ha a jelenség továbbra is megmarad én azt javaslom, hogy mindenképp keresse fel ismét orvosát.

2 megjegyzés:

  1. Szép napot!
    nekem infulenzám volt és rá ment a felső fogaimra,el mentem fogászatra,és ugy gyulladtan gyökér kezelte a felső 1 es fogam .Az inyekciót egész az orrom tövébe adta,és egyből fel dagadt .Itt ülöl3dik napja mert ünnep volt ,és ugyan úgy dagadt és nagyon fáj.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ágnes,

      Ha három napja változatlanul dagadt és fáj a foga, illetve a csontja a foggyökér fölött, az valószínűleg nem az érzéstelenítés következménye, hanem a fogának van szüksége további kezelésre. Ha lehetséges, próbálja meg folytatni a gyökérkezelést. Az influenza is nehezítheti a helyzetet, hiszen az immunrendszere eleve leterhelt, ehhez egy bakteriális gyulladás a csonthártyában további nehézséget jelent. Ha lehetséges, forduljon mihamarabb fogorvosához!
      Mielőbbi gyógyulást kívánok, dr. Pattogató Rita

      Törlés