Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2009. október 29., csütörtök

Foghúzás után ne szedjen aszpirint

"Négy napja kihúzták a jobb alós 5. fogamat. Még mindig látom a nyers húst a helyén és enyhe szivárgást észlelek. Normális dolog ez ennyi idő után? (az eddigi foghúzásoknál nem volt ilyentapasztalatom). lüktető fájdalmat is érzek."

Én nem vagyok most Magyarországon, így csak késve tudok válaszolni, így lehet, hogy már nem aktuális a kérdése, remélem azóta rendben van. A kihúzott fog helyén egy vérrögnek kell kialakulnia, fontos tehát, hogy az üreg ne legyen üres, sőt ha üres lenne az lenne a baj, mert az azt jelenti, hogy nem alakult ki benne a véralvadék. A véralvadékban levő őssejtekből alakul ki ugyanis a fog helyét kitöltő csont majd a későbbiekben. Az, hogy 4 nap után is még vérzést tapasztal, valóban nem megszokott, esetleg a háttérben valami véralvadási probléma állhat, mindenképp forduljon az orvoshoz, hogy ennek a végére járjanak. Az is elő szokott fordulni, hogy a foghúzás után egy enyhébb fájdalom miatt valaki bekap egy aszpirint, ami jó ugyan a fájdalomra, azonban véralvadás gátló hatása miatt ez foghúzás után (és elött) nem javasolt – elnyújtja a véralvadást.
A lüktető fájdalom oka szintén lehet az, hogy a foghúzás helyén nem alakult ki a véralvadék, az üres üregben ilyenkor könnyebben alakul ki fertőzés, amely rendellenes fájdalmat okoz a fogeltávolítás után. Ilyenkor mindenképp orvoshoz kell fordulni, aki újra elérzésteleníti a fog helyét, kitisztítja az üreget, miközben újra vérzést indukál e területen. A véralvadék kitölti az üreget és normálisan folytatótdhat a gyógyulás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése