Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2009. november 3., kedd

Rezekció, avagy gyökércsúcsamputáció után

"Május végén estem át egy gyökércsúcs rezekción. Nincs is vele gondom azóta sem, viszont kb. két hete észrevettem, hogy a mûtét helyén az ínyemnél egy kis megkeményedett kitüremkedés van, mintha csont lenne ott . Azt szeretném kérdezni, hogy ez normális?"

A csontos kitüremkedés teljesen normális is lehet, hiszen a rezekció során az orvos egy kis ablakot vág a csonton, ezen keresztül jut be a gyökércsúcshoz és távolítja el azt. A rezekció magát a gyökércsúcs eltávolítását jelenti, az így kialakult hiány helyét a véralvadék (esetleg nagyobb üreg esetén csontpótló) tölti ki, majd ez csontosodik. Ez a csontosodás a legtöbb esetben nem tölti ki annyira az üreget, mint az eredeti fog, ezért egy kis behorpadás maradhat. A csontablak széle, melyen keresztül az orvos bejutott, megmaradhat egy kis peremként, amely érződhet kitüremkedésnek, miután a csontosodási folyamat megállapodott, az eredeti duzzanat visszahúzódott. Ezzel semmi további teendő nincs, ritkán előfordul, hogy valakit annyir zavar (vagy az évekkel későbbi fogsor helyén el kell simítani) ilyenkor ez egy egyszerű beavatkozással érzéstelenítésben megoldható.
Sajnos bizonyos esetekben előfordul, hogy a rezekció ellenére a gyulladás a gyökér csúcsán kiújul. Ez azonban inkább röntgenárnyékként jelentkezik, illetve a páciens ismét elkezdi érezni a fájdalmat. Ha ilyenkor kialakul valami a gyökércsúcs környékén az inkább puha, mint kemény, esetleg egy fistula nyílás, melyen a genny ürülhet.
Ha bizonytalan a fogát illetően, a legmegfelelőbb, ha ismét orvosához fordul, aki tapintással vagy a röntgen segítségével hamar választ tud adni a jelenségre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése