Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2009. december 15., kedd

Foghúzás után mit tegyen

"Még nincs 1 órája, hogy kihuzták a bal felső 6-os fogamat, de tudni szeretném, hogy mikor lehet a fog helyére tett kendőt eltávolitani? Ugy tudom szívogatni és öblögetni nem szabad, és ön szerint van még valami fontos dolog amire ügyelnem kell? Ez volt az elsőfoghúzásom be vagyok pánikolva :)"

Ha már nem lát friss vért a gézlapon, akkor kiveheti – fogeltávolítás után egy óra után már nyugodtan. Ne öblögesse, ne szívogassa, mert ha kiszedi a véralvadékot a fog üregéből, azzal nehezíti a gyógyulást. Finoman még szivároghat, ez normális, holnapra ez is teljesen el kell múljon. Pár napig ne egyen igyon tejterméket. Holnap reggel már finoman, óvatosan megmoshatja a hiány környékét, a lyukba ne piszkáljon bele. Ha lehet egy két napig rágjon a túloldalon.
Ha fájdalmat érez, ne szedjen Aspirint, mert az újabb vérzést indíthat el. Én online nem ajánlok gyógyszert, ha fáj mindenképp forduljon az orvosához, ő segíteni fog. Ha holnap bedagad, esetleg kicsit elszíneződik az is normális.

Kívánom, hogy ez az eset ne csak az első hanem utolsó foghúzása is legyen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése