Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2009. december 17., csütörtök

Gócos fog eltávolítása

"Nagyon sok hajam elkopott, most járok fogászati kezelésekre, sajnos a hid alatt volt gennyes fogam amit most már el távolitottak. Szeretném az ön véleményét is kikérni, hogyha kiürül a szervezetből a góc, akkor van e reményem,hogy visszanőjőn a hajam?"

A gennyes, gócos fog valóban komoly foltos hajhullás előidézője lehet. A szakirodalom szerint a gócos tünetek kb. 10 %-ért felelnek a gócos fogak. Mivel ez nem hormonális eredetű hajhullás, az én véleményem szerint a góc központ eltávolításával és a szervezet megtisztulása után ennek magától rendeződnie kell. Góc persze nem csak a fogak kapcsán keletkezhet a szervezetben, ezért ilyenkor komoly általános vizsgálatokon kell részt venni (szemészet, nőgyógyászat, gasztroenterológus, immunológus, stb.), hogy minden egyéb lehetőséget kizárjunk, de gondolom ezeken már túl van.

Nekem volt olyan páciensem, akinek a gócos fog eltávolítása után egy héten belül rendeződtek a bőrproblémái majd lassan helyreállt a hajhullás által elvesztett hajmennyiség is, de sajnos volt olyan is, akinek a teljes fogászati gócmenetesítés után is megmaradtak a bőrpanaszai (először megpróbálkoztam gyökérkezeléssel, végül húzni kellett), úgy, hogy végül minden megmaradt foga ép és egészséges volt, tehát a gócot (vagy egyéb problémát) máshol kellett keresni. Sokszor derült ki, hogy valamilyen táplálkozási probléma állt a háttérben.

Érdemes lehet ilyenkor a hajhagymákat kívülről is megtámogatni, én ebben nem vagyok szakértő, ebben hajgyógyász, bőrgyógyász szakvéleményét kell kikérni.

Én magam, más jellegű hajproblémákkal jártam egy bőrgyógyász doktornőnél: Dr. Terstyánszky Edit, (1027 Budapest, Margit krt. 8-10. I/8.); őt esetleg tudom ajánlani, nekem jó tapasztalataim voltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése