Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2010. február 2., kedd

Fogfehérítés elszürkült metszőfognál

"Egy elszürkült fog esetével kapcsolatban szeretnék Öntől segitséget kérni. Pár évvel ezelőtt az első fogam romlani kezdett, bár szinte nem éreztem különösebb fájdalmat, és ezért nem tulajdonitottam nagy jelentőséget neki. Viszont mára ez a fogam, mint már emlitettem a többi fogamhoz képest elszürkült. Mások szerint nem igazán észrevehető, de engem rettenetesen zavar :( A fogorvosom azt ajánlotta, hogy gyökérkezelni fogja, de a szine akkor is ilyen marad. Akkor meg mi értelme?! Mert amúgy különben se fáj. Gondolkoztam, hogy kivetetem és egy minőséges fogat pótolnának helyette, de ahhoz csiszolni kéne a mellette levő fogaimat is. Egy ilyen beavatkozás mennyi ideig tart? Mennyi a gyógyulási idő? mert addig még emberek közé se mernék menni, annyira undoritó lenne fog nélkül társaságban tartózkodnom :( Ön mit ajánlana? Nagyon kétségbe vagyok esve. Válaszát előre is köszönöm"

Az elszürkült metszőfog valóban arra utalhat, hogy a fog valamilyen okból (trauma, fogszuvasodás) elhalt. Ezt biztonsággal csak röntgen alapján lehet ellenőrizni. A probléma ilyenkor nem csak a fog színével van, az elhalás miatt a csontban is lehetnek további bajok, ezért kell a gyökérkezelés, hogy ezeket az orvos megelőzze.

Egy elszürkült fogat nem kell kihúzni. A gyökérkezelés után még számos lehetőség áll rendelkezésre az adott szituáció függvényében. Lehet, hogy egy egyszerű fogfehérítéssel és töméssel megoldható, bizonyos esetekben esztétikus korona oldja meg a problémát. A foghúzást csak akkor javasol a fogorvos, ha a fog gyökere is megbetegedett és a csontben levő problémák miatt nincs más megoldás.

Az elszürkült metszőfogat esztétikai koronával leplezni is lehet, így tökéletesen visszaállítható az eredeti szín és forma

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése