Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2010. április 19., hétfő

Bölcsességfog eltávolítás

"21 éves lány vagyok, és olyan problémával fordulnék önhöz, hogy fájdalmat érzek a fogaim a leghátsó fogam mögött és tapinthatóan valami kemény van ott olyan mintha egy fog lenne, de nem lefele hanem hátrafelé érzem hogy áll, a számat egyre nehezebb kinyitni. A problémám az hogy a fogorvosom azt mondta hogy az összes bölcsességfogam kint van már, viszont a maradandó fogaim kibújása után kettőt elkellet távolítani mert azt mondták hogy több fogam van mint más embernek, a két fog teljesen egészséges folt és a fogszabályzó orvos javasolta az eltávolítást.

Lehetséges, hogy ami most fájdalmat okoz az egy újabb bölcsességfog? Ha ez valószínű, akkor mi a teendő, kihez forduljak fogorvos szájsebész? Eléggé félek, ha mégis bölcsességfog és elkell távolítani akkor mód van altatásban végezni?"

Sajnos nem tudom látatlanban, hogy mi lehet a növekvő dolog a szájában, ehhez mindenképp egy röntgenfelvételre lenne szükség. Azt javaslom, forduljon mielöbb fogorvoshoz, olyan helyen, ahol megoldható, hogy panoráma röntgenfelvételt készítenek, vagy készíttetnek, ezen ugyanis azonnal lehet látni, hogy szám feletti fogról van e szó vagy sem.

Ehhez még nem kell szájsebészhez fordulnia, a fogorvos, amennyiben eltávolítandó fogat (bölcsességfog vagy szám feletti fog) fedez fel, lehet hogy majd szájsebészhez irányítja, de ez nem biztos.

Én azt javaslom, először járjon utána, hogy mi az ami a fájdalmat okozza, és az a következő lépés, hogy ennek eltávolítása milyen módon történhet. Valóban vannak olyan fogászatok, ahol mód van altatás kérésére a rendelőben, az interneten talál ilyen fogászati rendelőt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése