Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2010. április 14., szerda

Szájzuhany és fogínytasak

"Mostanában többet kell foglalkoznom a fogaimmal. Számos foggyökérnél „tasak” keletkezett. Felfedeztem az interneten a szájzuhany készülékeket. Ön ajánlja a használatát? Hogy kell alkalmazni? Sokféle készülék van. Mit „kell” tudnia egy ilyen készüléknek, milyet vegyek??? Esetleg van olyan is amit nem ajánlott megvenni a szolgáltatásai miatt? Esetleg, így levélben szívesen venném konkrét ajánlatát is."

Nekem tapasztalatom egy régebbi Oral-B márkájú szájzuhannyal van. Nagyon szerettem, kellemes érzés fogmosás után átöblögetni a fogközöket. Sajnos több márkát nem ismerek, így nem tudok véleményt mondani.

Fontos azonban tudnia, hogy a szájzuhany kellemes kiegészítője ugyan a szájápolásban, de hatékonyságát tekintve talán a legutolsók között említhetjük. A hagyományos fogkefés fogápolás mellett fogínysorvadás esetén elsősorban az interdentalis fogköztisztítók alkalmazása javasolt. Ebből is több márka van, mi a rendelőben a Curaprox márkájút javasoljuk a pácienseknek, magam is ezt használom, ez kiváló minőségűnek bizonyult.

Fogínytasakok jelentkezése esetén mindenképp keressen fel fogorvost. Az első lépés ugyanis a nagyon alapos tisztogatás, mind a látható, mind a nem látható területen el kell távolítani a lerakódásokat, fogköveket stb. Bizonyos esetekben szükség lehet a fogínytasakok sebészi vagy lézer sebészeti gyógyítására, később utókezelésére. Ennek alapján aztán kiváló szájhigénét lehet már fenntartani a rendszeres szájápolás segítségével.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése