Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2010. május 20., csütörtök

Állkapocsizületi problémák

"Van egy óriási fogászati problémám,amivel már több szakorvosnál is voltam,de volt aki egyszerűen csak annyit mondott,hogy ezzel nem tud mit kezdeni.Viszont az Én életem így nem teljes,és bevallom őszintén,hogy pszichés gondjaim-alvászavar-is voltak már,mert annyira bántott,hogy nem élhetem a megszokott kis életem,mint rég:-(Hogy miről is van szó?Megpróbálom röviden leírni: Úgy 5-6 évvel ezelőtt(te jó ég,már ennyi ideje)elmentem egy fogorvoshoz,mert a bal 1-es fogam már csúnya szürke volt,14 évvel előtte gyökérkezelték.A mellette levő is gyök.kezelt volt,valamint a bal,és jobb kettesek erősen befelé álltak,mindez megspécizve egy jó erős mélyharapással.De amúgy a kettesek teljesen egészségesek voltak:(A doki mondta,hogy gyönyörű új mosolyt tud nekem varázsolni,ha lecsiszolja az első 4 fogam,és egy szép porcelán koronát kapok.Én belementem.Mindig is zavartak a befelé álló fogaim,és ekkor már 28 évesen "öregnek"éreztem magam a fogszabályozáshoz. Attól a naptól kezdve,hogy feltették a koronát,egy pokol az életem:(Először még beszélni is alig tudtam,most is selypítek.De ez lenne a legkevesebb.Nem tudok normálisan rágni,érzem,hogy sokkal nagyobb darabokban nyelem le az ételt,mint előtte.Érzem,hogy hátul nem is érnek össze a fogaim.Kb 1 év mulva harapásemelőt kellett csináltatnom,mert állandóan elharapdáltam éjjel a pofim,valamint nagyon fájt az állkapcsom.De ezt Budapesten csinálták már,a Király utcában-mert oda küldött Kaposvárról egy orvos-,és a doktornő még lecsiszolt az amúgy sem összeérintkező hátsó fogaimból egy-egy jó darabot.

Szóval már úgy 5 éve minden éjjel csak harapásemelővel tudok aludni,gyomorproblémáim vannak,nem is beszélve az idegiről,amit ez a helyzet hozott ki belőlem.

Csak annyit szeretnék Tőled kérdezni,hogy látsz valami megoldást a problémámra?

Észak-Írországban élek a családommal,már 2 éve.De szinte egész nyáron otthon vagyok a gyerekekkel,egy Kaposvár melletti községben."

Kedves L,

Megkaptam az első leveledet is, de naponta 6-8 blog kérdést kapok és sajnos nem megy gyorsabban mindre válaszolni.

Az állkapocsizületi problémák egy nagyon speciális témaköre a fogászatnak, úgy hívják, hogy gnatológia. Nagyon kevesen értenek hozzá Magyarországon, én 12 éve végeztem az egyetemen, akkor még nem is volt tananyag sem. Ma már bent van az oktatásban, de ez még mindig nagyon kevés.

A budapesti Semmelweis Egyetemen belül a Semmelweis Egészségügyi Kft. – nél vásároltak egy Arcus Digma nevű gépet, amely képes bemérni az állkapocs izületi fejecs és a rágósík kapcsolatát, megadva ezzel az optimális harapási magasságot amelyet a technikusnak a fogpótlás elkészítése során be kell tartania. Itt 2 fogorvos foglalkozik ezzel a témakörrel: Dr. Jász Máté és Dr. Schmidt Péter Elérhetőség megtalálható itt: http://www.semmelweiskft.hu/?pid=7

A mi rendelőnkben talán idén nyáron lesz lehetőségünk ennek a gépnek a beszerzésére. A témakör nagyon nehéz és izgalmas, épp a hétvégén voltunk egy továbbképzésen a témában és nyárig még több várható. Így közvetlen tudással én még nem segíthetek, de remélem az ajánlott orvosok segíteni fognak Neked. Amint meglesz a gép és a megfelelő tudás az alkalmazásához, rendelőnk weboldalán fent lesznek az információk arról, hogy milyen módon tudjuk majd alkalmazni ezt a diagnózisban és a terápiában az állkapocsizületi problémák kapcsán.

Én mindenképp azt javaslom, hogy keresd fel a fenti dokikat a nyáron a kialakult problémáddal kapcsolatban, ők biztosan tudnak majd segíteni. Ez a hely az egyetemen belül van ugyan, de magánrendelésük is van, így gondolom be lehet jutni külföldi állampolgárság esetén is, az áraikat sajnos nem tudom.

Bízom benne, hogy megtalálod a legmegfelelőbb megoldást!

Köszönöm a tanácsod,és mindenképpen felkeresem valamelyik orvost,akit ajánlottál.De azért persze figyelemmel kísérem a Ti portálotokat is,és ha már nálatok is lesz ilyen féle vizsgálat,mindenképpen megkereslek.

Köszönöm,hogy vagy nekünk,még a napom is sokkal szebb lett,hogy megkaptam a leveled:)

Üdvözlettel:Livi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése