Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2010. május 26., szerda

Beszűkült foghely pótlása

"20 éves vagyok, és sajnos komoly bajokkal küzdök. Kb. 4 éve történt hogy a jobb felső 6-os fogamat kihúzta a körzeti fogorvos, akin egyből láttam hogy nem érdekli hogy még meglehetne menteni a fogat. Mivel nem tudtam hogy mennyire fontos lenne megtartani a fogat bármi áron, nem is nagyon érdekelt csak mielőbb túl akartam lenni rajta. Ahhoz képest hogy szerinte "nem fog fájni" ,én inkább életem legnagyobb fájdalmát éreztem. Neki köszönhetem hogy azóta betegesen félek a fogorvostól. Teljesen elvagyok keseredve, mostanra már elmozdultak a fogaim is, mivel azt is elfelejtette megemlíteni a doktor úr hogy mielőbb pótoltassam, mert ez lesz a vége. A kérdésem az lenne hogy mit lehetne kezdeni ilyen helyzetben? Alig van hely a két fog között ahol a hiány van, tehát egy implantátum biztos nem férne el a két fog között. Tudom hogy előbb utóbb szembe kell néznem minden félelmemmel és tenni valamit ez ügyben, de egyenlőre nem vagyok olyan anyagi helyzetben sem ami ezt lehetőve tenné. Esetleg a fogászati hitel az ami szóba jöhetne, de erről sem tudok túlsok mindent.

Kérem válaszoljon nekem, nagyon sokat jelentene egy kis biztatás.

Várom a válaszát és előre is köszönöm."

Más területen ugyan, de jól ismerem, mikor jómagam nem kellő körüljárással vágtam bele valamibe (ehhez nem is kell olyan fiatalnak lenni mint Ön), ami aztán sajnos nem jól sült el, károm származott belőle és rettenetesen bántam, hogy miért nem voltam tudatosabb. Aztán saját káraimon és tapasztalataimon lassan megtanulom (szerintem ez élethosszig tartó tanulás…), hogy sem önmagam „butus” részének bántása, sem a külső körülményekre történő dühös hozzáállás nem segít, csak az, ha igyekszem minden alkalommal, az adott helyzetben megvizsgálni, hogy mi a legmegfelelőbb a számomra, hogyan a legbiztonságosabb, ehhez mikkel kell tisztába jönnöm, milyen információkat kell beszereznem, adott esetben ki a legmegfelelőbb ember akihez fordulhatok – természetesen lehetőségeim határain belül. Olyan is van, hogy egy kialakult helyzetet nincs mód megváltoztatni, talán ez a legnehezebb, elfogadni és mégis nyugodt lélekkel továbblépni. Ez nagyon nehéz, nagyon sok ön-odafigyelést és tudatosságot kíván és mindig születnek újabb és újabb „hibák”. Azért írom Önnek ezeket le, mert bátorítást kért, talán ad egy újabb nézőpontot, ami esetleg segíthet Önnek.

A fogászati kérdéssel kapcsolatban: leírása alapján nehéz vélemyényt mondani, hiszen ehhez röntgenfelvétel és szájvizsgálat kell, de ha a 6-os helye nagyon összeszűkült, akkor a fogpótlás elött nagy valószínűséggel elöbb fogszabályozással helyet kell biztosítani – esetleg a maradék rést eltüntetni. Az implantátum behelyezéséhez minimum 3,4 mm hely kell, ekkor be lehet helyezni egy 2,8 mm vastagságú, úgynevezett mini implantátumot, mely megtart egy koronát. A fogak méretétől függ, hogy ez így elegendő e, vagy szélesebb rés és vastagabb implantátum kell a megfelelő esztétikához. Ha kb. 6 mm rés van, akkor egy normál, 3,3 mm es implantátum is behelyezhető, így jobb esztétika várható. Szituációtól függően – meg kell vizsgálni a harapást és a hiány melletti fogakat – előfordulhat, hogy implantáció nélkül, csiszolás nélküli hidat is lehet készíteni. Ez akkor a „legjobb”, ha a hiány mögötti és elöttifogban esetleg tömés van, mert akkor ezeknek a töméseknek a helyére a fogkorona lecsiszolása nélkül lehet beragasztani a fogpótlást.

Mint látja, több lehetőség is van, mindenképp fogorvos szakember véleményét kell kérnie állapotfelmérés során, aki természetesen kikérheti majd fogszabályozó kolléga véleményét is.

A fogászati hitelekről: itt sajnos sok konkrét tudással nem rendelkezem, mivel az ilyen jellegű kérdéseket adminisztratív munkatársaim intézik. A legtöbb rendelőben elérhető fogászati hiteligénylés, nálunk a Medicredit nevű cég ad hitelt a pácienseknek egy bizonyos hitelbírálati procedúra alapján. Első lépés mindig a kezelési terv elkészítése, ennek alapján lehet aztán tovább indulni – vagy nem indulni, hiszen a kezelési terv még nem kötelez semmire, csak több információ birtokában lehet egy következő lépést meghozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése