Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2010. július 6., kedd

Amalgám tömés utáni fogfájás

"1 éve cserélték ki az amalgán tömést a jobb felső fogamban. Kb. 1 hónapja feldagadt az arcom ettől a fogamtól. Kaptam rá Dalacint. Beszedtem, a daganat elmúlt, de továbbra is érzékeny, gyulladt az ínyem, nem a fogam. A fogorvosom szerint elhalt a fogam és ki kellene húzni. Én nem engedtem, de félek, hogy komolyabb bajom lesz tőle. Milyen megoldást javasol?"

A legtöbb esetben meg lehet próbálni a fogat gyökérkezeléssel megmenteni. Sajnos előfordul, hogy a gyökérkezelés már nem jelent megoldást, például ha a fog gyökércsatornái nem tárhatóak fel kellőképpen, a fog körül komoly csontpusztulás van, esetleg mozog, vagy a koronai rész már a csont alá szuvasodott. Ilyen esetben valóban csak a fogeltávolítás marad. Talán kérdezze meg fogorvosát, hogy mi a vélemyénye, megmenthető e gyökérkezeléssel a fog, én ugyanis a kevés információ alapján ezt sajnos nem tudom Önnek megmondani.

Mielöbbi gyógyulást kívánok,

"Köszönöm segítőkész válaszát! A gyökérkezelést azért vetette el a fogorvosom, mert nagy tömés van a fogamban. Mivel rágófog, nem sokáig bírná a terhelést a gyökérkezelés után. Szedtem gyulladáscsökkentőt (a lábamra ) és most az ínyem sem fáj.. Lehetséges-e hogy felszívódott a "góc"? Vagy továbbra is ott lappang?"

Sajnos a góc magától nem szívódik fel, azt a fog felől kell kezelni – vagy eltávolítani, vagy gyökérkezelni. Ha antibiotikumot szedett, az kívülről a vérerek felől segít, de a fog belsejébe a gyökércsatornákba nem hatol be, itt a baktériumok megmaradnak, így a gyulladás sajnos ki fog újulni. A fogát mindenképp kezeltetnie kell, hogy ez ne történhessen meg.

Mielöbbi gyógyulást kívánok,

"Hálás köszönetem a szakszerű válaszokért!
Megfogadom tanácsát és gyökérkezeltetem a fogam. Sajnos új fogorvost kell keresnem mert a régi húzás mellett döntött."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése