Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2010. július 12., hétfő

Fogfájás és gyulladt fog


"A jobb felső 2-es fogam 1 hete begyulladt. Elmentem a fogorvosomhoz, aki azt javasolta, hogy várjunk egy hetet a gyökérkezeléssel, amíg lentebb megy a gyulladás, és írt fel nekem antibiotikumot (Dalacin). Szedtem is, de mintha semmit sem használt volna. Ugyan úgy folyamatosan fáj, néha erősebben, néha gyengébben, de átlag napi 2 Algopyrint kellett bevennem, hogy elviselhető legyen. Az lenne a kérdésem, hogy ha holnap elkezdi gyökérkezelni ilyen gyulladt állapotban, nem fogok-e megőrülni a fájdalomtól?:) Van-e olyan fájdalomcsillapító, ami gyulladt fogra is hat? Vagy egyáltalán fáj-e, ha gyulladt fogat gyökérkezelnek? Sok véleményt olvastam már fórumokon, van, aki szerint megkönnyebbülés, van aki halálos fájdalmat érzett. Melyik az igaz?"


Gondolom kérdései már tárgytalanok, hiszen azóta már túl van a gyökérkezelésen, remélem minden rendben volt. Egy komolyan begyulladt fogat nehéz elérzésteleníteni, de több injekció beadása esetén azért ez többnyire sikerül. Az antibiotikum segít a fertőzés gyengítésében, így az Ön részére remélhetőleg a gyökérkezelés megkönnyebbülés volt, hiszen a gyógyszer a vérerek útján a csonthártya felől segít, a fogorvos pedig a gyökércsatorna megnyitásával a másik oldalról.


Nagy fájdalom esetén főleg diclofenák tartalmú fájdalomcsillapítot szoktunk felírni, ilyen például a Cataflam vagy a Flector, ezek vényre kapható gyógyszerek. Azonban, ha hétfőn orvosának sikerült a fogat kitisztítania és valószínűleg gyógyszeresen lezárnia, remélhetően ezekre az erősebb fájdalomcsillapítókra nem lesz szüksége.


"Kedves Doktornő!

Köszönöm a kielégítő válaszát, igen, már túl vagyok rajta és valóban megkönnyebbülés volt, sikerült elérzésteleníteni a fogamat."

1 megjegyzés:

  1. Mit lehet tenni,ha nem hatnák az érzéstelenítők?
    (pl.: szülésnél a gerincérzéstelenítő sem)

    VálaszTörlés