Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2010. július 29., csütörtök

Fogfehérítés sárga fognyaknál vagy tömött rágófognál

"Régóta elégedetlen vagyok a fogaim nem túl fehér színével, főleg egy-két hátsó gyökérkezelt fog szürkés-sárgás. Viszont a fogaimnál- főleg alul - nagyon kilátszik a fogíny, az orvosom szerint fogínysorvadásról van szó. A fogaim erősek, épek, és nagyon sokat adok a szájhigiénára. Ezzel kapcsolatos a kérdésem, hogy ebben az esetben tanácsos-e, alkalmazható -e az a bizonyos, tartós, 30 perces orvosi fogfehérítés? Én attól rettegek, hogy a Hollywoody- mosoly helyett kihullanának a fogaim tőle?"

A fogfehérítéstől a fogai biztosan nem hullanak ki, akkor sem, ha fogínysorvadása van. A fogfehérítő zselé az ínyre nem kerül rá, sőt az orvos egy speciális anyagot visz fel az ínyre fogfehérítés közben, hogy azt védje.

A fogak esetleges kihullásának oka a fog tartószerkezetének meglazulása. A fogfehérítő anyag a fogzománcra hat, a fogágyra nem.

A fogfehérítő anyag átlagos esetben nem okoz semmilyen problémát, mellékhatást. Bizonyos pácienseknél, a fogfehérítés után pár óráig, fél napig fogérzékenység jelentkezhet, ez azonban speciális fogkrém alkalmazásával általában könnyen csökkenthető. Egyetlen páciensnél láttam olyan zománc elváltozást, amelyet sűrű fogfehérítés okozhatott. Legalábbis erre gyanakodtunk, mikor a páciens végül elmesélte, hogy évente kb. 4-5 alkalommal végeztetett fogfehérítést különböző fogorvosi rendelőkben...

Más kérdés viszont, hogy a gyökérkezelt örlőfogak szürke színén mit fog segíteni a fogfehérítés, melyet elsősorban az elülső fogak száj felöli oldalának fehérítésére találtak ki. A fehérítő anyagot a fogorvos csak a fogak e külső felszínére viszi fel, frontfognál és kisőrlő fogaknál. Nagyőrlő fogaknál ritka esetben, hiszen itt elsősorban a rágófelszín, nem pedig az orca néző felszín látható. A rendelői vagy otthoni fogfehérítő eljárás a rágófelszíni illetve nyelv felöli oldal fehérítésére nem alkalmas. A rágófelszín fehérítésére töméscsere, esztétikus betét (ez letakarja a teljes rágófelszínt) vagy korona javasolt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése