Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2010. július 20., kedd

Mély fogínytasak kezelése kürettel

"Az interneten találtam meg az Ön honlapját és a húgom nevében szeretnék tájékoztatást kérni.

A húgom kint él az Egyesült Államokba, ezért engem kért meg, hogy itt Magyarországon érdeklődjem meg a fogkőeltávolítással kapcsolatos kérdéseit.

Sajnos nem igazán van lehetősége haza jönni, kénytelen volt kint elmenni fogászatra egy fogkőeltávolításra.

Olyasmit említett nekem, hogy 4 mm. mélységig távolították el a fogkövet a fogairól. Viszont ahhoz, hogy a fogai nem romoljanak, 8 mm. mélységre kellene eltávolítani a fogköveket.

Arra szeretne választ kapni, hogy ez nem e veszélyes művelet, mivel így is nagyon érzékenyek lettek a fogai az eddigi fogkőeltávolítás miatt.

Előre is köszönöm a választ."

Látatlanban nehéz válaszolni, hiszen nem egyértelmű a szituáció.

Mély fogínytasak esetén az ultrahangos fogkőeltávolítás nem ér elegendően mélyre, azonban a tasak mélyebb lehet. Ilyenkor a mélyen megbúvó fogkövek és gyulladásos szövetek eltávolítására kürettet alkalmazhat az orvos. Ez lehet nyitottan, azaz műtéttel, amikor a tasakot feltárják és szemkontroll mellett takarítják ki a tasakot és lehet zártan, kürettkanállal, mikor szemmel nem ellenőrizhető az eredmény. Mindkét műtét fontos része a parodontológiai fogászatnak, célja, a fogínytasak mélységének csökkkentése, mellyel a fogágypusztulás sebessége lassítható, így a fog elvesztése kitolható.

Hogy testvére esetében ez e a helyzet sajnos nem tudom, ezt csak állapotfelméréssel lehetne meghatározni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése