Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2010. augusztus 26., csütörtök

Ideiglenes fogtömés utazás elött

"Külföldre utazom fél évre 1 hét múlva így nekem ez most nagyon sürgős lett. Elmentem egy fogászati kontrollra, ahol a jobb felső 6nál kis lyukat látott a doktornőm, amiről kiderült hogy sajnos nem is kicsi. Kaptam egy ideiglenes tömést, mert hogy szerinte ezt most még nem lehet betömni mert akkor szinte biztos hogy ki is jön,és nagy fájdalmaim lesznek. Mivel elutazom, és sokára jövök haza azt tanácsolta hogy fél évig ez az ideiglenes maradjon bent, s rágjak a másik oldalon. Neten utánanéztem és ezt mindenhol ellenjavallják. Ön szerint mennyi ideig nem lehet maradandó tömést betenni? Előtte nem okozott fájdalmat, ínyem nem vérzett be furás közben sem,f ájdalmam nincs és nem is volt."

Sajnos látatlanban, állapotfelmérés és röntgen nélkül nem tudom megmondani, hogy miért készült ideiglenes tömés a fogba.

Akkor javasolunk ideiglenes, gyógyszeres tömést, ha közben a havi kontroll egészen biztosan megoldható, hogy szükség esetén új ideiglenes tömést vagy végleges tömést helyezhessünk a fogba. Hosszú távú ideiglenes tömésre akkor lehet szükség, ha a fog még él, de nagyon mély a szuvasodás, mely eléri a pulpát (fogbélszövet), de esélyt látunk még a fog megmentésére gyökérkezelés nélkül. A gyógyszeres ideiglenes tömés alatt egy másodlagos dentinszövet kialakulására van esély (ez hónapokat vesz igénybe) és ezzel a gyökérkezelés még megúszható, a fog betömhető.

Létezik ideiglenes tömés hosszabb távra is (például üvegionomer cement) lehet, hogy Ön ilyen ellátást kapott, ez a típus jellemzően bent maradhat fél évig is.

Amennyiben bizonytalan, érdemes lenne ismét felkeresni a fogorvost, hogy megnyugató választ vagy megoldást kapjon és nyugodtan indulhasson útnak.

1 megjegyzés:

  1. Bocsánat, hogy off-olom a témát, de érdekelne a válasz és úgy gondoltam felteszem itt az engem érdeklő kérdést:
    Tegyük fel, hogy fogorvosi asszisztens szeretnék lenni és mondjuk asztmás és ekcémás vagyok. Ez hátráltathat-e abban, hogy ezt a munkát végezzem, azaz dolgozik-e olyan anyagokkal, gyógyszerekkel a fogorvos, melyek veszéllyel lehetnek rám?

    VálaszTörlés