Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2010. december 21., kedd

Bölcsességfog gyulladás, dagadás

"A Bölcsesség fogammal lenne problémám, de nagyon félek elmenni fogorvoshoz, kis kori rossz élmények miatt.Tegnap elkezdett fájni a bölcsesség fogam szerintem nincs baja. Pár éve kezdett el nőni de nem tudott teljesen kibújni, ezzel annyira nem foglalkoztam mivel nem fájt. Volt már rá példa hogy kicsit begyulladt mert jobban ki akart törni, de az ínyem miatt nem tudott. Ez azonban 2-3 nap alatt lezajlott és nem járt olyan erős fájdalommal .Ilyet még nem tapasztaltam, mint most, kedden kicsit fájt , szerda este odáig jutottam hogy aludni se tudtam és pechemre fájdalom csillapitó nélkül voltam itthon. az arcom azon része ahol a fogam van be van dagadva , fáj amikor nyelek, igen erőteljesen,a számat alig tudom ki nyitni, magas lázam volt. Egyszóval igen rossz állapotba kerültem. Utána olvastam az interneten, miért lehet ennyire begyulladva. Elmentem írattam ki cataflamot meg maripen extrát és mellé corsodylt. Bennük bízom. A házi orvosom azt mondta mennyek el fogorvoshoz mindenképp, és hogy szerinte tályog lehet a fogamnál, amit fel kell majd vágni. Jól rám ijesztett. :( Elmúlhat a gyógyszerektől, vagy tényleg ennyire rossz a helyzet? Mit tegyek? Válaszát előre is köszönöm!"

Tudom, hogy nem örül ennek, de én is azt javaslom, mindenképp forduljon fogorvoshoz! Ami egy ideig csak néha begyulladt, majd megnyugodott, az a folyamat a mélyben a panaszmentes időszakokban is tovább haladt. A fog körüli csontállomány szépen lassan elpusztul, maga a fog is szuvasodhat a mélyben, hiszen ez a terület nem jól tisztítható, de a szájüreggel, ételekkel, lepedékkel érintkezik. A két folyamat együtt végül vezethet ilyen problémához, mint amit leírt és ezt mindenképp orvosolni kell.

Nagy gyulladás esetén sokszor előfordul, hogy a fogorvos először csak antibiotikumot ad, ez segít egy kicsit csökkenteni a gyulladást, majd amennyiben az állapot kicsit stabilabb, akkor történik csak meg a fogeltávolítás.

Sajnos a halogatással egyre nehezebb szituáció alakulhat ki, így innen a távolból, én mindenképp bátorítanám, menjen el mihamarabb. A várakozás, félelem, nagyon sok energiát elvesz az embertől, jobb egy ilyen dolog végére mielöbb pontot tenni. Az így felszabaduló energia pedig segíteni fog a gyógyulásban.

A fogászati stressz leküzdésében segíthetnek még egyes homeopátiás gyógyszerkészítmények is.

Mielöbbi gyógyulást kívánva,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése