Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2011. augusztus 16., kedd

Fogfájás enyhítése

"Azzal a problémával fordulok önhöz, hogy a fogamból egy kis darab nemrégiben letört. Sajnos nekem külföldre kellett mennem ahol jelenleg is tartózkodom, tanulmányaim miatt. Tegnap éjszaka arra lettem figyelmes, hogy erős lüktető fájdalmat éreztem ahol letört a fogamból egy kis darab. Az a helyzet, hogy begyuladt vagy legalábbis pirosabb azon a résznél az ínyem. MIt tehetek annak érdekében, hogy csökkentsem a fájdalmamat. Természetesen megpróbálok a lehető leghamarabb hazamenni ls megcsináltatni de amig itt tartózkodom amerikában addig milyen fájdalom csillapítót vagy módszert alkalmazzak? Az "algopiryn" az mennyire hatásos gyógyszer erre az esetre? Ön mit tanácsolna? A legtöbb „alternatív” módszert használom mindennap. Pl: alkohollal öblögetek naponta többször is , de enyhe sós víz öblögetést alkalmaztam. Nem szeretném ha rosszabbodna és itt több ezer dollárba kerülne , hogy rendbe tegyék. A fogamat megkocogtattam és nem volt érzékeny ebből arra következtettem, hogy a gyökere az rendben van."





Amennyiben egy fogból egyszerűen letörik egy kis darab, az általában azt jelzi, hogy mélyebben már nagy szuvasodás van, így az alátámasztás nélküli zománc (mint egy barlang fala) be tud törni.





A szuvasodás pedig tovább halad a pulpa, azaz az ér ideg csatorna felé, és sajnos a bacik toxinjai előbb utóbb elérik azt, mint ahogy ez az Ön esetében nagy valószínűséggl megtörtént.



A kezelés ilyenkor a gyökérkezelés. Ha a fogbél begyulladt sajnos az nagyon fájdalmas lehet, és gyökérkezelés nélkül a külső technikák csak keveset segítenek.





A diclofenac tartalmú fájdalomcsillapítók talán hatékonyabbak, de komoly pulpitis esetén ez sem mindig elegendő, a fájdalmat sokszor csak a mechanikai megnyitás enyhíti. Van akinek az Aspirin segít, van akinek az Algopyrin – főleg ha láz is társul hozzá. Van aki a Paracetamolra esküszik.





Eleinte a fog kopogtatásra nem fáj, amíg a folyamat csak a fogbélben van. Ha a gyökérkezelésre nem kerül sor, a fájdalmak lassan csökkennek, a fogbél elhal. A baktériumok ekkor kijutnak a gyökér csúcsán keresztül a csonthártya felé. A fog ekkor válik ráharapásra, kopogtatásra érzékennyé. Ilyenkor már nem csk a fájdalom megszüntetése miatt kell a gyökérkezelés, hanem a további csontfelszívódás és egéb szövődmények megelőzése érdekében.





A népi gyógyászat ajánlja még fogfájdalom esetén koncentrált kamilla teával való öblögetést, illetve több helyen olvastam, hogy egy evőkanálnyi svéd csepp pici vízben feloldva és a kérdéses fog körül a szájban tartva megszünteti vagy csökkenti a fájdalmat.





Nem tudom az amerikai viszonyokat, de talán van leheőség nem horribilis összegért csak elkezdeni a gyökérkezelést, azaz a fogat feltárni és gyógyszert a csatornákba helyzeni, majd ideiglenesen lezárni. Ezzel már talán el lehet húzni a hazautazásig és a végleges kezelést majd gyökértömést már itthon elvégeztetni.





Mielöbbi gyógyulást kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése