Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2011. október 21., péntek

Gyökértömés után ismét fájdalom

"Az alsó rágófogamat kb. egy éve hosszadalmasan gyökérkezelték, nem is volt vel eddig probléma. A napokban azt vettem észre, ha ráharapok ismét érzékeny. Mi lehet ennek az oka, mit javasol. Segítségét köszönöm!




Bíborka"



Kedves Bíborka,



Azt javaslom, forduljon a gyökértömést végző fogorvoshoz, hogy megvizsgálhassa az érzékenység okát. Elsősorban röntgen diagnózisra gondolok, ezzel lehet ugyanis ellenőrizni a fog körüli csont állapotát.




A gyökértömés sikeressége sajnos a leggondosabb fogorvosi beavatkozás mellett sem garantálható 100%ig. A gyökércsatornák anatómiai variációi, a különböző csatorn elágazások, a csatornák feltárhatósága, a fertőző baktérium virulenciája mind fontos faktor, melyek jelentősen befolyásolják a gyógyulást.






A kiújult érzékenység jelezheti, hogy a gyökércsúcson ismét gyulladás van, ami fertőzöttségre utal. Ezt a régi gyökértömés eltávolításával, a csatornák újabb áttisztításával lehet megpróbálni kezelni.




Mielöbbi gyógyulást kívánok!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése