Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2012. november 8., csütörtök

Fogmosáskor vérző fogíny


„Tegnap vettem először észre, hogy fogmosáskor vérzik az ínyem. Gyorsan abbahagytam, nehogy nagyobb baj legyen. Mi lehet a gond? Rossz a fogkefém? Már elég régen cseréltem az igaz. Láttam egy reklámot, hogy a Parodontax fogkrém megszünteti a vérzést de nem vettem. Azt csak bele kell dörzsölni? Köszönöm a válaszát, Géza”

Kedves Géza, 

Először is, semmiképp ne hagyja abba a fogmosást!!! 

A fogínyvérzés hátterében az íny gyulladása állhat. Ha a fogmosást abbahagyja, az ínygyulladás fokozódik. Ilyenkor mosson még többet fogat, ne pedig kevesebbet. 

Finom sörte elég, nem kell erős sörtét venni, és masszírozza a fog és az íny határát. Észre fogja venni, hogy legközelebb már kicsit kevésbé fog vérezni. 

Érdemes elmennie fogászatra, szájhigiéniai ellenőrzésre kezelésre. Itt megnézik, hogy vannak e az íny alatt megbújó fogkövek, ezek is okozhatnak ínygyulladást. A kezeléssel ezeket a köveket leszedik, a felszínt lepolírozzák, így a gyulladás csökken, illetve meg is szűnhet. 

 Először mindig a gyulladás okát kell felfedezni (pl. fogkő, elálló tömés széle, rossz fogmosási technika stb.) csak ez után lehet eldönteni, hogy mi a jó gyógymód. A speciális fogkrémek, biztosan segítenek, de ha a szájban például fogkövek vannak, ez a segítség csak átmeneti lesz, tehát ezektől is meg kell szabadulni.

 Minden jót kívánok, dr. Pattogató Rita

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése