Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2013. január 22., kedd

Fájdalmas íny lila és vörös foltokkal

"Még soha sem tapasztalt ínyproblémám van.Az egész ínyem alul felül kívül belül elvan színeződve vörös és lila foltok vannak rajta és duzzadt is.
Emellett még a nyelvem is és a szájpadlásom is fáj valamint a fogaim is érzékenyek. De igazából az ínyem fáj. Először azt hittem hogy a csipsz okozza a fájdalmat mert sokszor előfordult hogy kicsípte felsértette és fájt 1-2 napig.De ez a fájdalom már 4.napja tart. Mellesleg a leheletem is bűzös lett.
Tegnap vettem rá Corsodyl szájvizet és meridol fogkrémet.Reményeim szerint ez segíteni fog.Bár így egy este és egy nap elteltével még nem érzek javulást.Lehet hogy ínygyulladásról van szó? Én nagyon félek a fogorvosoktól többek közt pánikbeteg is vagyok így pillanatokon belül rosszul tudok lenni a rendelőben.
Tudna esetleg valamit ajánlani amivel helyrehozhatom ezt az állapotot vagy ez a Corsodyl segíteni fog? Vagy esetleg egy fogorvos mit tud ilyen esetben csinálni? Mert én nem engedném hogy így hozzányúljon akár a számhoz is. Az igazság az hogy van egy lukas rágófogam amit már húzni kellene mert a fele letört de még nem volt lelkierőm.....Szüléseim óta egyfolytában romlanak a fogaim sorra. Már 3-at kihúztak. Porladnak, evés közben a fogaim darabjait eszem. Úgy tudom amíg "gyulladásban" van az íny addig nem is húznak fogat. Rendszeresen mosom a fogaim szájvizet is használok és mégis így jártam pedig soha nem történt velem ilyen. Előre is köszönöm segítségét válaszát Gabriella" 

Kedves Gabriella,

Köszönöm bizalmát, hogy panaszaival hozzám fordult.

Látatlanban csak tippelni tudok, de a leírtak alapján úgy tűnik, talán valamilyen vírusos vagy bakteriális száj fertőzése van, azaz most nem egy foggal vagy külön az ínnyel van baj, hanem a teljes száj nyálkahártya érintett ezzel a fertőzéssel.
A Corsodyl fertőtlenítő hatású, így ebben az esetben hasznos segítség lehet, de mindenképp azt javaslom, forduljon mihamarabb fogorvoshoz, hogy ha esetleg bakteriális fertőzés, akkor antibiotikumra is szüksége lehet.
Ilyen állapotban ne aggódjon, lyukas fog vagy egyéb kezelése a fertőzés mellett nem lehetséges, először a fertőzést kell megoldani.
Nagy valószínűséggel a szájfertőtlenítés mellett fogínykezelést, szájhigiéniai kezeléseket is ajánlani fognak. A szájhigiéniai kezelés alap esetben fogkő leszedésből áll, ez gyulladt íny mellett valóban kellemetlen lehet, de a gyulladás megszüntetéséhez szükség van rá. Érzéstelenítésben is végezhető, így nem kell aggódnia a fájdalomtól. Igaz, amennyiben a fogkő-eltávolítást érzéstelenítésben kéri, úgy több kezelésre számíthat.

Ha a szájnyálkahártya meggyógyul, akkor lehet a fogak problémáival is foglalkozni, érdemes a menthetőt tömésekkel megmenteni, akkor nem fognak letöredezni.

Jó hatású a fertőzés leküzdésében a Corsodyl mellett nagyobb adag C vitamin szedése, illetve ALOE VERA tartalmú fogkrém (természetgyógyász boltban, pl. Forever Bright Aloe Vera toothgel) használata, de önmagukban ezek a szere, fogorvosi segítség nélkül nem lesznek hatásosak.

Speciálisan a szájfertőzés problémájával a Semmelweis Egyetem Parodontológiai és Szájbeteg Klinikáján foglalkoznak (Bp. Szentkirályi u 47 9. ker) ők biztosan célzottan tudnak segíteni a fertőzés leküzdésében.

Mielöbbi gyógyulást kívánok, Üdvözlettel, Dr. Pattogató Rita

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése