Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Kedves Olvasó! Jelenleg kisbabáimmal szabadságon vagyok, csak ritkán tudok válaszolni a levelekre! Sürgős esetben fordulj(on) azonnal személyesen szakemberhez. Meleg szívvel ajánlom kollégáimat a Budapest Dental Fogászaton: www.budapestdental.hu Dr. Pattogató Rita a nevem, 1997-ben végeztem a SOTE Fogorvostudományi Karán. Először Fog- és Szájbetegségekből, majd Konzerváló Fogászat és Fogpótlástan szakirányból szereztem szakvizsgát. Jelenleg Fogszabályozás rezidens vagyok, azaz ebben a szakirányban tanulok tovább. Szeretem a szakmámat és az embereket, szívesen segítek fogas kérdésekben, ha épp az adott kérdésre tudom a választ (sajnos nem tudom mindenre...). Nem célja ennek a weboldalnak, hogy más fogorvosok munkáiról véleményt alkossak, az ilyen jellegű levelekre nem válaszolok. Elsősorban abban szeretnék segíteni, hogy biztonságosabb érzés legyen elkezdeni egy fogászati kezelést. Úgy vettem észre, több információ birtokában a betegek bátrabban ülnek be a fogorvosi székbe, könnyebb és gyorsabb lesz a kezelés. Manapság olyan komoly a technikai fejlődés a fogászat területén, hogy szerintem érdemes több infót beszerezni a biztonságos döntéshez.

2013. november 6., szerda

Visszatérő gyulladások antibiotikum kezelés után is

"Évek óta szenvedek visszatérő, de inkább folyamatos torok, arcüreg gyulladással, célzott antibiotikum kezelés után is visszatérnek a panaszok. Biopatoxot 2-3 hét kihagyás után újra kellett használni. Ezen gyulladások mellett sajnos ínysorvadásom is van. Mára már a természetes gyógymódokat választottam, de a tünetek csak átmenetileg szűnnek meg. Ma reggel olvastam, hogy az ilyen krónikus gyulladásokat előidézheti a fém alapú korona, és az amalgám tömés is. Kérdésem a következő: Hol kellene kivizsgáltatnom magam, hogy erre fény derüljön. Ha a fogpótlás okozza a gyulladást akkor esetleg támogatást lehet- e kérni az új fogak készítésére. Várom megtisztelő válaszát! Köszönettel: Sz. Henrietta"

Kedves Henrietta!

Visszatérő fertőzéses megbetegedés esetén én nem gondolnék "fém - ok"-ra. 
A fémváz, illetve amalgám valóban okozhat allergiás panaszokat, ennek tünetei azonban eltérnek a gyulladásos megbetegedésektől. 

Én a Budai Allergia központot ismerem, mi oda irányítjuk pácienseinket fémallergia gyanúja esetén. A vizsgálat nagyon drága, több mint 30.000 Ft, és a TB nem támogatja. Esetleg bőrgyógyász szakorvost meg lehet kérdezni, hátha állami intézményben olcsóbb, ezt nem tudom. 

Az allergia gyanúját azonban először a fogorvosi vizsgálat során kell megállapítani, és ha ennek nagy a valószínűsége, akkor küldjük csak el a pácienst a drága allergia vizsgálatra. 

Az Ön által említett panaszok inkább krónikus fertőzésre utalnak, ennek okát lenne érdemes felkutatni (ez lehet a korona alatt szuvasodás, gócos fog vagy akár az ínygyulladás maga). Komoly ínygyulladás, fogínysorvadás fertőzött tasakokkal önmagában gócbetegséget jelent, hiszen folyamatos fertőzést jelent, mely mind helyileg kihat a környező szövetekre, mind a véráramba bekerülve baktériumokkal látja el a szervezetet. 

Mindenképp javaslom fogorvos felkeresését, esetleg a Semmelweis Egyetem (Budapest IX. ker Szentkirályi u. 47) Parodontológiai és Szájbeteg osztályának felkeresését bővebb információ érdekében. 

Mielöbbi gyógyulást kívánok!Üdvözlettel, Dr. Pattogató Rita

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése